Tuesday, January 31, 2012

Trip to Kedah

Bestnya jalan2 Kedah haritu! hehe kita lupakan kejap cerita pasal pelajaran. Bukan apa, sekadar berkongsi pengalaman menarik yang tak seberapa ni.

Tujuan utama kami ke Kedah adalah untuk menghadiri majlis pertunangan kawan baik uia kuantan merangkap classmate :)

Bertolak ke Kedah on 22nd of January bas pukul 11.30 pagi. Naik bas Mayang Sari Ekspres. You guys, lainkali kalau nak pergi Kedah, JANGAN naik bas ni! Fuuhh..atas tiket tulis naik bas kat platform 7. Tapi bas tu ada kat platform SEMBILAN sebenarnya! and I was @#$%^&*.

First time travel ke Kedah guna bas sebenarnya. Before this travel guna train yang naik dari KL Sentral tu -_-'

Perjalanan naik bas mengambil masa selama 8 jam. Panas punggung duduk lama-lama. Tapi best bila nampak sawah padi yang hijau dan langit yang biru...AWESOME!!! SUBHANALLAH :)
Berkuasa sungguh Allah kan?


Di hari pertunangan sahabat baikku, Syifa' bt Abdull Halim



Keesokannya, kami berempat berjalan-jalan ke negeri Perlis Indera Kayangan. Mula-mula singgah di Padang Besar. Shopping 5 helai blouse.muahaha!



mai beli..mai beli!



Destinasi seterusnya, Gua Kelam. KECEWA SANGAT bila sampai sini. Pandaikan kitorang cover dengan senyuman??? Rupa2nya Gua Kelam under construction sebab banjir..adoyai salah timing kitorang datang sebenarnya. Itulah namanya TAKDE REZEKI :(



Dah puas tengok hutan, kami seterusnya singgah ke rumah mak saudara Hawa di Padang Pauh. wow mak cik hidangkan cendol dan laksa perlis. It was SUPERB!!! ALHAMDULILLAH :D
Rumah mak cik tu dikelilingi oleh sawah padi. Ya..inilah jadinya bila budak bandar yang jarang-jarang tengok sawah padi! haha



Pose yang paling menarik oleh kami semua :)



Tengah-tengah yang berbaju hijau tulah mak saudara Hawa. Macam muka Prof Muhaya. Saya menggelarkannya Prof Muhaya versi Perlis.hik3



Sehari sebelum pulang ke KL, Syifa' bawa kami jalan2 ke D' Aman Park. Ya..tasik ni sungguh besar dan lawa!



Sunset di D' Aman Park.







The last picture was taken with Hanisah Abd Rahman kat terminal bas Jitra betul2 sebelum saya naik bas untuk balik ke KL.sob3..sangat terharu bila dapat jumpa Hanisah. Seolah2 semangat dan ukhwah di dq dulu meresap masuk ke dalam diri..

Sekarang ni, Hanisah dah selamat pun jadi isteri orang. Tak ingat pulak nama suami dia. Semoga berbahagia hingga ke syurga sahabatku. Mabrouk!

Seterusnya, perjalanan diteruskan ke Terengganu! Nantikan post seterusnya :)


1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI