Thursday, May 26, 2011

Episod 5

Wah dah episod 5! hmmm..dah sebulan praktikal statistik kat kpm [kementerian pelajaran malaysia].

"Mini projek statistik mcm mana?"kawan2 selalu tanya.

"Masih dalam progres.Tajuk pun tak da lagi.."

"Tu ah.sama la nasib kita.Diorang asyik suruh buat keja pejabat je"

"Tu tak masuk lagi bab kena buli,kena kacau kat office"

"Same2 la kita pikir..dah nasib badan dapat supervisor yang 'bijak' "

"Allah tidak membebani seseorang kecuali sesuai dengan kesanggupannya, dia mendapat (pahala) dari (kebajikan) yang dilakukan, dan dia mendapat (siksa) dari (kejahatan) yang dilakukannya, (mereka berdoa), ya tuhan kami jangan Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan, ya Tuhan kami jangan Engkau bebankan kami dengan beban berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami, ya Tuhan kami janganlah Engkau bebankan kepada kami apa yang kami tidak sanggup memikulnya, maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmati kami, Engkau pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang kafir"
(surat al-baqarah : 286) <------- AYAT TERAKHIR DALAM SURAH AL-BAQARAH

No comments: