Friday, April 3, 2009

Kepulangan yg dinanti-nanti

Salam to all!

Happy to blogging at this time coz i just reached at my home!
"Home sweet home"
thats what people said.it's true!

Mencari ketenangan ditengah-tengah kesibukan menjalani final exam.Next paper 9/4/09.
boleh la nak berehat kejap..

Teringat pulak tazkirah drpd Kak Dijah waktu prog Qiam kat surau Sg Isap,Kuantan.
Sebenarnya perasaan nak "berehat-rehat" inilah yg
melalaikan masa kita or merugikan masa kita.


Jadi,kalau nak merehatkan otak,dengarlah al-quran ke,nasyid ke..balik rumah ke..hihi

Nak cerita sikit pengalaman naik bas tadi.Kesabaran aku amatlah teruji dgn karenah pak cik penjual tiket yg x mahu tukar tiket.Ditambah pula dgn kata2 yg kurang enak dari mulutnya.
Sabar.Hanya itulah yg mampu aku buat..

Dalam bas berkenalan dgn seorg adik aku kira.Dia sedang buat praktikal kat HTAA sbg seorg nurse!terkejut mula2 dibuatnya..personalitinya amat berlainan.tetapi hatinya tersangat baik.maklumlah org kampungku jua.hehe

Dia asyik menceritakan pengalamannya sebagai seorg nurse.Cabaran yg dihadapi setiap hari sgt bermakna dan rasanya banyak pahala yg dia boleh dapat!dengki pula rasanya..dulu ada juga apply utk jadi nurse..rezeki ke arah maths pula.

xpe.Insyaallah ada hikmah yg tuhan nak berikan kpd hambanya..=)

Badan pun dah penat.Kena tunaikan kan jugak hak badan ini utk berehat supaya dapat mengembalikan tenaga yg hilang.Semoga hari ini lebih baik dari semalam..

No comments: